lördag 1 augusti 2009

Hemma igen

eller det var igår vi kom hem. Men då hade jag varken ork eller lust att sätta mig vid datorn.
Det stämmer ganska bra med ordspråket Borta bra, men hemma bäst. Det var jätteskönt att komma iväg en sväng, men oj så skönt det var att komma hem igen;).

Vi har iaf haft det väldigt bra. Lite otur med vädret bara. Hade ju kunnat varit lite varmare och lite mera sol. Men det blev iaf en massa med kortspel och några vänder med monopol;). Sen blev det ju självklart en massa promenader eftersom vi hade Yoshi med oss. Han badade i sjön flera gånger också. Jag hade tänkt att ta mig ett dopp jag med men det var alldeles för kallt.

Oliver fick också köra lite på vägen upp;) (bilen stod självklart still)
Försöker kolla på film med pappa.

Blev en hel del bilåkning. Här är vi på väg till Svenstavik för lite shopping, bla på Dollarstore.
Ute å kryper lite på uteplatsen. Tur att vi hade regnkläder med oss, så vi kunde vara ute trotts att det precis hade regnat.
Här är utsikten från våran stuga. SÅ fint ju.
Oliver tyckte mammas skor var jättefina:)
Mina andra två favvo killar.
Busar lite med farmor.
Dom vi hyrde av hade också ett barn på 2år, så då fanns det en massa barnsaker vi kunde låna. Helt perfekt;)
Oliver tycker det är dags att laga lite mat.
Nu tycker sötnosen det är dags att åka hem;)
Busungen<3
På hemvägen åkte vi till Evas barndomshem som ligger i Högen. Det är hennes brorson som äger det nu, så dom var vi å hälsade på. Oliver fick provsitta Selinas fyrhjuling, gissa om han tyckte det var skoj:).

3 kommentarer:

  1. Välkommen hem :D Vad mysigt ni verkar ha haft det :) Vi ska åka på lördag om en vecka till Kolåsen. Ska bli härligt att komma bort ett tag men som du skriver är det oftast väldigt skönt att komma hem sen.
    Lust med en promenad ngn dag? Om du har tid och ork idag så är det ju perfekt promenadväder så länge det inte börjar regna.

    SvaraRadera
  2. Klockan 15 blir jättebra :) Då hinner jag peta i lilleman ngt mer att äta. Grinolle vägrade äta ordentligt till lunch som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Åh härliga bilder.. va var ni någonstans?? de ser fint ut där.. :) vi kom också hem igår och jag hade inte heller ork och tid att skriva då.. man va liksom helt slut. kram

    SvaraRadera