fredag 28 december 2012

Fel årstid

känner mig verkligen som en usel förälder just nu. Vi har inte varit ute och lekt med barnen på flera dagar. Visst vi har ju flängt runt en hel del ändå men inga besök av någon pulkabacke eller dylikt. Känns tungt för jag älskar verkligen vintern och ungarna likaså, men nu när man är höggravid så är det inte alls lockande att gå ut med två vilda barn. Sen har både jag och William fortfarande kvar den här envisa förkylningen som vi inte tycks kunna bli av med. Men lite frisk luft skulle nog som sagt göra hela den här familjen gott:). Får se om jag kan tvinga med sambon till pulkabacken något i helgen, kanske ta med och grilla korv eller ha kokt korv med sig. Ja något ska vi nog kunna hitta på i alla fall.
Och så är det nyår snart. Helt galet vad fort året har gått. Är ni klara med planeringen inför nyårsafton? Här hemma har vi knappt börjat planera, som vanligt är vi ute i sista minut. Vilket jag verkligen avskyr, men har inte haft någon ork alls för att ens bry mig. Det får bli som det blir helt enkelt. Förmodligen blir vi ett litet gäng som firar med god mat här hemma. Men det återstår att se;).

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år Maria! Ta det lugnt m magen och vila så mycket du kan, du som redan har två små troll. Man får ju lite dåligt samvete när man inte orkar det man brukar men det blir ju inte alltid bra när man "offrar" sig och gör det man annars orkar för då ligger man där sen och är en ännu tröttare och tråkigare mamma. Många kramar från Carolin

    SvaraRadera
  2. Du kommer att orka tids nog :) Säg till om du vill ha hjälp så kan jag haka på till pulkabacken med barnen ;)

    SvaraRadera