torsdag 26 april 2012

Bästa hjälpredan

vi har haft en lugn dag hemma idag. Medan Oliver var på dagis passade jag på att plocka lite medan William sov. Annars har jag fått sitta med honom i knät i soffan. Stackars plutten har blivit dunderförkyld och därmed super mammig. Nu verkar han dock må aningen bättre. Så jag och Oliver har passat på att baka lite kakor efter vi hade ätit middag. Det är verkligen tur att vi har vår store duktigt kille. Han älskar verkligen att vara med när man lagar mat och bakar och det märks, han vet precis vad han ska göra:).
Nu har vi bakat 5 sorters kakor till kalas. Hihi, jag som INTE skulle baka så mycket denna gång;). Men det blir en del eftersom vi har både laktos och glutenintolerans i släkten och lite alternativ vill man ju alltid ha. Får se om jag slänger ihop lite muffins i helgen så jag kan fixa cupcakes på månad eller tisdag förmiddag. Hihi, det är skoj att baka, speciellt när man vet att det kommer att gå åt. Vilket det typ alltid gör när min kära familj är här. Älskar min stora familj:).
Hmm, nu är det lite väl tyst i Oliver & Williams rum, bus på G tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar