tisdag 22 november 2011

Tisdagen

idag var vi till Babycafét, lika mysigt som alltid.
Oliver hade blivit firad på förskolan. Han fick ta med sig glass att bjuda på, mycket poppis:).
Oliver har för den delen sovit två HELA nätter i sin säng. Han har ju velat sova inne i sitt rum med sina nya leksaker,haha. Så hjärtligt tack för alla fina presenter återigen;).

I helgen är det första advent, galet ju. Har inte några som helst julkänslor:/. Men det kommer väl. På fredag tänkte jag plocka fram alla julstakar och julstjärnor. Måste ju säga att jag ändå tycker det är otroligt mysigt när det lyser så fint i alla hus. Får väl se om vi får hem en adventsgran också.
Så ringde Carina idag och ville att jag skulle jobba på torsdag så det tackade jag självklart ja till:). Ska även jobba HELA helgen. Och nästa vecka har jag fackmöte på tisdagen och på onsdagen ska jag förmodligen också jobba. Så det blir ett litet extra klirr i kassan i december, hihi det gillar vi.

Ska snart byta om på William och göra han i ordning inför kvällen.
Ikväll är sista Zumba passet, känner mig galet taggad inför det.

1 kommentar:

  1. Nope, 15 timmar totalt. Tycker det är lite jobbigt för det hade varit bättre om man kört på 3 dagar minst och 5 timmar de av dagarna man ej jobbar. Som idag när jag lämnade vid 9 och var lite sen så var alla borta på sångsamling och när jag kom och hämtade 13 så kom de från vilan och då ville ju Alexander börja leka innan han skulle hem. Och om man skulle jobba två dagar och ha honom 12 timmar där de dagarna så får man en dag till med 3 timmar. Hur bra är det för honom? De som bara jobbar 2 dagar i veckan och har minst 8 timmar per dag för barnet på förskolan får alltså inte ha fler dagar. Tycker det blir fel för barnet med bara 2 dagar i ett sådant fall. Men, men det är som det är. Huvudsaken för mig är att han får gå fler dagar än 1 för det hade blivit tufft för honom.
    Gick det bra att jobba helgen förresten? :)

    SvaraRadera