onsdag 30 november 2011

Länge sen sist

Är mycket som händer här hemma just nu så bloggen har hamnat på sidan av.
Jobbade ju förra torsdagen 7-16 och helgen 8-21 lördag+ söndag, igår var jag på fackmöte mellan 13-16 och idag har jag jobbat 8-13. Det har varit skönt att komma iväg och jobba, men nu känner jag att jag måste vara ledig lite, är ju trotts mammaledig;).
På fredag ska jag få lite "egentid" med bästa Malin. Vi ska in till stan för lite shopping, mat och sen avslutar vi med bio. Ska bli SÅ mysigt.
Måste även få in en date med min andra hälft, känner att vi skulle behöva det. Att bara få komma iväg några timmar bara vi två. Men som sagt det är inte alltid så lätt när man har två hulliganer som man behöver barnvakt åt. Men på något sätt ska det nog gå:).
Nu är det städ och pyssel som gäller resten av dagen. Även hemmet har ju blivit lite i sidosatt på sistone.

3 kommentarer:

  1. Du fick till det med barnvakt iaf :) nice! Hoppas ni får en kanonfredag för det är ni värda båda två :)

    Man betalar ju för att få ändra tiderna. Den allmänna förskolan innebär ju att barnen får gå tisdag till torsdag bestämda tider. Känner mig nöjd så länge Alexander får gå fler dagar än den jag jobbar :)

    Jag ska nog väga G i morgon så är nog på babycafet en stund innan jag ska hem och försöka passa på med lite mer städ.

    SvaraRadera
  2. Kunde inte skriva längre kommentar än den ovan i mobilen. Tänkte bara lägga till att jag kan tänka mig att man får riktiga bomber efter ett sådant pass. Jag hade jätteont i måndags när jag kom hem. Då ammade jag sista gången vid 14 och var hemma 22.20 ungefär. Sen ville han inte äta förrän runt midnatt. Ajajaj. Och då är det så typiskt att det räcker med ena bröstet för att bli mätt...

    SvaraRadera
  3. Åh va skönt att få komma iväg och jobba lite =D de behöver man när man är mammaledig. få lite extra pengar och umgås med kollegorna :D

    min gruppchef skrev omplacering på mig att jag skulle göra omvårdnadsuppgifter utan tunga lyft tex, mata boende och skriva social dokumentation. Mina arb tider skulle då vara 10-16. men de flesta äter frukost vid 8 och lunchen äter dem kl 12, men middag äter dem 16 och då ska ju jag gå hem enligt min chef. skriva i sol pärmarna går ju fort. så jag fattar iunte vaför jag bara inte kunde få hp beviljat och att hgon hade hoppat skriva att jag skulle omplaceras. Jo jag fick beviljat förra gången, men då hade vi en annan chef och hon sa nej de finns inga andra uppgifter som du kan göra , så hon skrev ju att jag inte hade några andra uppgifter. den chefen jag har nu har nog inte ens tänkt på mig, för hon skrev att jag kunde omplaceras från och med i morgon men hon går i skolan varannan vecka. så jag vet varken ut eller in. kram

    SvaraRadera