onsdag 5 september 2012

Helg mitt i veckan

japp denna vecka är en sån vecka som vi har helg mitt i veckan. Både jag och H ska jobba hela helgen och barnen ska få vara hos mormor från lördag morgon till söndag eftermiddag. Tack för barnvaktshjälpen mamma, du är bäst:).
Är otroligt glad över att vi har en familj som ställer upp när vi behöver hjälp, medan det samtidigt är jättesvårt i vissa fall att fråga om hjälp. Diskussionen om att någon av mig eller H borde skaffa dagtids jobb blir allt mer aktuellt. Nu har vi ju bara detta problem i ca 2,5 månade till eftersom jag sen går hem på gravidpenning. Sen blir ju jag hemma ett tag framöver. Men som sagt problemet återstår ju fortfarande.Men det får bli ett senare problem;).
Idag blev det en tidig morgon här hemma. Det märk att William har somnat tidigt om kvällarna eftersom han har varit på dagis från tidigt på morgonen till efter mellis både måndag och tisdag. Men nu är dom ledigt idag och imorgon, så blir det bara kortdag på fredag.
Fördelen med att vi gick upp tidigt idag är ju att jag redan har hunnit röjt undan här hemma och det tog ändå lite över två timmar för urk vad här såg ut. (Haha, kul att det här inlägget har tagit ca 1h att skriva, men så är det när man har småbarn).
Nu ska jag våttorka golven sen ska vi iväg till apoteket och hämta emlasalva till Oliver för han ska ta bort stygnet idag. Han skulle egentligen ha gjort det igår men då hade han en sårskorpa som satt i vägen då, men den har vi lyckats pilla bort så nu ska det gå utan problem.
Hmm, blev ett virrigt inlägg det här. Bäst att jag fortsätter med sysslorna här hemma så jag inte virrar till det mer;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar