fredag 30 december 2011

Det eviga görat

ska försöka städa undan lite här idag. Eller ag har försökt med det hela morgonen och förmiddagen men det har inte gått så bra. Dels för att vi har en liten sjuker till bebis här hemma. Stackars William har åkt på en väldigt envis förkylning som inte vill ge med sig. Det har även satt sig på ögonen så det ser ju ut som han har gått en boxningsmatch eller något, vår stackars lille pojke. Som ni också kan förstå vill han ju gärna sitta och mysa i mammas knä mest hela dagarna och då får man inte mycket gjort här hemma. en så får det va ibland. Men det skulle vara skönt att få undan lite eftersom jag jobbar HELA helgen.
Så ni förstår kanske att det inte kommer att blir så mycket nyårsfirande här hemma. Jag jobbar ju 8-21 både lördag och söndag, men det blir iaf ett extra klirr i kassan;). Och det är ju alltid välkommet när man går hemma med fattigmanslön;).
Så det ska inte bara städas här hemma idag, utan det ska även göras lite god mat. (Tar vårat "nyårsfirande" idag istället). Och med lite tur kanske barnen somnar i tid ikväll så kan jag och sambon hyra film:).
Men nu ska ag försöka städa undan lite i kaoset (sambon har kommit på att han ska renovera hallen precis) medan William tar en tupplur i sin säng.

2 kommentarer:

  1. Jag blir galen på det där med att städa. Man gör inget annat än att plocka men ändå ser det ut som ett bombnedslag jämt!! Hoppas det gick bra att jobba. Nice med cash ;) Hoppas även att William är bättre från sin förkylning.

    kramar

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    så skönt att fixa och dona lite i hallen! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera