onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen

idag har varit en ganska vanlig dag för vårna del. Först var vi hemma medan pappan i huset var hemma och när han drog iväg på kvällsjobb packade jag i ordning för att vi skulle kunna dra iväg till svärmor så fort minstingen vaknade. När han väl gjorde det åkte vi och plantera blommor på graven, eller Eva gjorde det och Oliver & William sprang runt på kyrkogården och tyckte det var toppen:). Eftersom det var så härligt väder så stannade vi ute i lekparken ett tag när vi kom hem till Eva, mycket uppskattat av mina små troll. Sen blev vi bjudna på middag. Hamburgare och pommes, mums. Pojkarna fick även bada där så var det bara att sätta på pyjamasarna för att det skulle gå snabbt och smidigt med nattningen när vi kom hem. Vilket det också gjorde:). Läste bok i kanske tio minuter sen sov  båda barnen strax efter 19.00. Galet skönt att få HELA kvällen helt för sig själv. Jag ska skära upp en massa frukt och sen mysa ner mig i soffan där jag tänker sitta resten av kvällen;).
Imorgon skulle det tydligen bli finare väder så då är det TVÄTTA som står på schemat.

Sen får vi ju inte glömma att vi firade min käre lillasyster som tog studenten igår, stolt storasyster som man är:).
Fösta åkte vi in till stan och till Boland där hon gick ut. Och oj vilken tur med vädret dom hade. Sen drog vi hem till mamma där vi fick vänta lite lagom länge;). Som tur var fick Oliver åka med Annica till hennes jobb och kolla på alla fina ambulansbilar istället. Så det var en riktigt lyckad dag för honom.
Vid 16.30 började vi dra oss hemåt för att hinna hem och ut med hunden en sväng innan det var dags att åka på nästa kalas. H´s bror fyllde ju nämligen år igår med. Där fick man galet mycket fika, som vanligt. Sen blev det ju både en och annan överraskning också, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar